Autor: 021.rs

Novi Sad
02.02.2024.
10:02
Regionalna akademija za razvoj demokratije iz Novog Sada pokrenula je inicijativu za podizanje spomenika carici Mariji Tereziji.

Komentari 180

  • Direktor

    06.02.2024 20:50
    Kako mislite da je Marija Terezija bila "okupator"? Od koga je ona "okupirala Vojvodinu"? Vojvodina je hiljadu godina bila Madjarska, a onda zbog prisjedinjenja Austrije, bila je i Austro-Ugarska. Vojvodina je Srbija tek od 1920. Nema sanse da je ispravno zvati je okupatorom.
  • Petar

    06.02.2024 15:55
    Treba poznavati istoriju
    Treba poznavati istoriju da bi se za ovu temu glasalo kako treba. Nisu Srbi digli spomenik ni Turcima koji su im izgradili kaldrme.
  • Zare

    06.02.2024 13:36
    @Vlad
    KAve veze ima caru Nikolaj II s Beograduom!?
  • Vlad

    06.02.2024 11:41
    Carevi
    Hajde onda tom analogijom da podignemo spomenik i caru Francu Jozefu jer je njegovim ukazom osnovano Vojvodstvo Srbija i Tamiški Banat.
    Nema mnogo smisla graditi spomenike stranim vladarima na ovim prostorima pogotovo ne sredstvima poreskih obveznika ali ako bi Austrija htela to da finansira nemam ništa protiv.
    Spomenik caru Nikolaju Romanovu stoji i danas u centru Helsinkija ali on je izgrađen dok je Finska bila sastavni deo Ruskog Carstva
  • Zare

    06.02.2024 08:14
    U ovoj anketi ucestvuje pola Bosne i Srbije.
  • Nevena

    06.02.2024 08:08
    Pitke vode bi moja deca a ne spomenike.
  • Aleks

    06.02.2024 07:47
    Inkvizicija
    Alfonsko Torkvemada treba da dobije spomenik zbog unapređenja istražnih metoda i kaznene politike.
  • Jovan

    05.02.2024 23:39
    Protivnici da li ste nekada jeli becku sniclu,da je Marija na ic bili bi za spomenik sigurno.
  • Nemanja

    05.02.2024 14:48
    @Само питам

    Da su bolje odradili posao to bi bilo 100% opravdano, ovako ništa.
  • Jovan Deretic

    05.02.2024 13:21
    Marija je bila srpkinja
  • Srbi su za spomenik

    05.02.2024 11:25
    Hvala Mariji Tereziji
    Srbi prečani znaju koji je doprinos Marije Terezije na razvoju srpskog pijemonta i spomenik je najmanje čime joj se mogu odužiti za sva dobročinstva.
  • Mile

    05.02.2024 10:58
    @Мила
    Jok bicemo zahvalni zloj macehi Srbiji.
  • Само

    05.02.2024 10:07
    питам
    Шта је следеће? Споменик НАТО пакту?
  • Mile

    05.02.2024 09:57
    Zašto??
    Ova akademija je nedorasla, umesto da rade nešto što im je u nazivu bave se temom koja nikoga ne interesuje
  • Мила

    05.02.2024 09:41
    Е "моји" Војвођани идите захвалити се Ђури што вас је тукао!
  • Попа

    05.02.2024 08:25
    @ andrija
    Онда треба и Гавра да добије Споменик на Подбари по вашем...и он је убио Милицајце и ушао у Историју НС...о чему ви лупетате?
  • Ukratko

    05.02.2024 06:26
    Da!
  • rale j tomic

    05.02.2024 00:37
    marija terezija
    Ako su spomenik digle okolne zemlje njenog carstva sto nebi i mi u suprotnom NE
  • Pera

    04.02.2024 15:36
    Pitanje za istoričare
    Ovo je pitanje za istoričare, a ne za prosečan svet. Lično mislim da zasluge za formiranje i razvoj grada u prvom redu idu prema građanstvu. Oni su samostalno otkupili slobodu, razvili privredu, otvarali kulturne ustanove. Koliko se sećam vlast ih je konstantno sputavala u razvoju. Marija Terezija nije izuzetak.
  • Dođoš

    04.02.2024 14:19
    @Mima
    Draga Mima,
    Svi smo mi na ove prostore došli, samo neko pre, a neko kasnije, prihvatajući nove odnose i nov način života.
    Problem su velike migracije stanovništva, a poslednja nakon ratova ‘90.-tih, kada se menja struktura stanovništva u meri da se ne prilagođava sredini, nego želi da tu sredinu prilagodi sebi. To izaziva otpor domaćih, prethodno sviklih na novu sredinu, jer niko ne želi da mu drugi “uređuju kuću”. Nešto slično kao sa dovođenjem prekodriskih glasača, da se prekraja izborna volja domaćeg stanovništva.
  • andrija

    04.02.2024 14:07
    Pa i Svetozar Miletic...
    @Попа
    04.02.2024 • 12:43
    Попа
    Под обавезно јој подићи Споменик и склонити Милетића на место убице Јаше Томића или сл.!

    isto ima istoriju za Novi Sad kao i za Vojvodinu...isto kao i Marija Terezija...oni su utkani u istoriju Vojvodine... na svoje nacine... nebitno je da li ih postujete ili ne... oni su usli u Istoriju... kao sto je Gorbacov Staljin Nikson Klinton
  • Kompletan paradoks

    04.02.2024 13:54
    Molimo SNS za odgovorom
    Zašto je SNS bot mašina protiv spomenika vladarki pod čijom zastavom su se borili Srbi prečani i dobili svoju afirmaciju u Novom Sadu, a nije bila protiv spomenika gde su se pod plaštom nevinih žrtava nalazila i imena zlotvora iz zloglasne racije?
  • Nismo Balkan

    04.02.2024 13:35
    NS je srednja Evropa
    Novi Sad pripada porodici srednje-evropskih gradova, koji je svoj preporod doživeo zahvaljujući Mariji Tereziji i kao takav, postaje lučonoša prosvetiteljstva Srbima ispod Save i Dunava pod turskom vlašću.
    Shodno tome, najveći interes za podizanje spomenika Mariji Tereziji imaju upravo Srbi.
  • @Vojvođanin

    04.02.2024 13:03
    On nije napisao da li su vojvođijanski neofašisti dobrodošli ili ne u Rijeku već da tako dobrodošao im predložiš da podignu ovakav spomenik.
  • Hvi

    04.02.2024 12:59
    @Rijeka
    "... Nek odu ovi što su podneli inicijativu..."

    Mislim da u tome što si rekao nema logike. Zašto bi i kako bi neko odavde trebao da predloži tako nešto u Rijeci? Svašta.

    Odi do Rijeke, prošetaj duž Lungo Mare, poseti riječki karneval, probaj ribu, vino i sir, pređi preko na Cres ... videćeš dobro je i za telo i za dušu.
  • Попа

    04.02.2024 12:43
    Попа
    Под обавезно јој подићи Споменик и склонити Милетића на место убице Јаше Томића или сл.!
  • Mima

    04.02.2024 12:26
    @Vojvođanin
    Stidite li se makar malo zbog svog odgovora? Ako ste Vojvođanin, traktor vam ne bi trebao biti stran ili je ipak u pitanju mržnja prema narodu (ne bih da kažem svom, jer ga očigledno tako ne doživljavate)? Biće da ste vi ipak neki direktni potomak Marije Terezije, a u tom slučaju vaš komentar je potpuno razumljiv. Mržnja je bolest, gospodine Vojvođanine.
  • andrija

    04.02.2024 11:59
    Preporuka je idite...
    Brana
    04.02.2024 • 08:42
    Istorija
    Sad znam da ništa ne znam.
    Treba dobro poznavati istoriju pa komentarisati na ovu temu.
    Ako bude spomenik , molim da ga ne izvaja"umetnik" koji je radio Mihajla Pupina u centru grada kulture. Stid me je zbog turista koji dolaze pa ga vide. Pupinu je dotični napravio toliko dugačke ruke i kratke noge da mu ni msjmuni nisu ravni.

    u biblioteku Matice srpske u Novom Sadu pa cete bolje znati... bibliteka matice srpske je isto tako organizovala svecanost povodom trista godina rodjenja Marije Terezije...
  • Vojvođanin

    04.02.2024 11:01
    @Rijeka

    Možda je odlazak u Rijeku nekakav bauk vama traktoristima, mi smo tamo uvek dobrodošli.
  • mile

    04.02.2024 10:55
    Bot mašina radi.Da nije bilo nje ko zna kde bi bila Vojvodina. Ovako !!!!!!!!
  • Rijeka

    04.02.2024 10:54
    Pre bi trebalo u Rijeci taj spomenik da postoji, jer su Istra bila u Austrougarskoj pre nego je došla u posed Italije. Nek odu ovi što su podneli inicijativu u Rijeku, nek im to predlože pa da vide kako će da prodju.
  • Sumnjam

    04.02.2024 10:20
    Sumnjam
    Teško da će ova inicijativa uspeti u Vojvodini, na teritoriji gde se stalno vrši nekakav inženjering dovođenja , pa zatim i zamene stanovništva. Vojvodina je jedna tužna teritorija, na površini kao mirna i pitoma, a zapravo ispod površine često prožeta ljudskom hladnoćom i bedom.
  • Čitalac iz Nemačke

    04.02.2024 10:18
    Možda joj sleduje spomenik
    Možda je Marija Terezija zaista zaslužila spomenik. U njeno vreme Srbi u Vojvodini, uglavnom doseljenici, su imali daleko veće slobode na svim poljima
    života nego danas Srbi pod čizmom Aleksandra Vučića! Verovatno su u njeno vreme, ako ih je bilo, i izbori bili pravedni pa vlast nije morala da organizuje falširane, lažne izbore kao AV u današnje vreme!
  • Samo posmatram

    04.02.2024 09:32
    @Za spomenik, naravno
    Vrlo interesantno, kako sns sa svojom bot-mašinom pokušava uticati na javno mnjenje.
    Samo do pre pola sata, nije bilo ni jednog negativnog glasa na Vaš komentar, a onda odjednom, preko 60 minusa.
  • Brana

    04.02.2024 08:42
    Istorija
    Sad znam da ništa ne znam.
    Treba dobro poznavati istoriju pa komentarisati na ovu temu.
    Ako bude spomenik , molim da ga ne izvaja"umetnik" koji je radio Mihajla Pupina u centru grada kulture. Stid me je zbog turista koji dolaze pa ga vide. Pupinu je dotični napravio toliko dugačke ruke i kratke noge da mu ni msjmuni nisu ravni
  • Za spomenik, naravno

    04.02.2024 08:26
    Srbi nemaju dilemu
    Sa jedne strane Dunava Turska i kasabe, a sa druge Marija Terezija i hrišćanska Evropa.
    Da nije bilo Marije Terezije i takve Evrope, ne bi bilo zatim ni srpske Atine.
  • andrija

    03.02.2024 23:02
    Nije istorija seoba srba...
    MK
    03.02.2024 • 21:23
    Srbi i Marija Terezija
    @ andrija

    nego istorija Novog Sada koji je kupio status slobodnog grada... u doba kad je vladala Marija Terezija... i sprovela reforme... malo istrazite... a da li je beograd u to vreme bio ili ne pod Turcima... istrazite pa javite
  • Rasa

    03.02.2024 21:50
    A što ne i Franca Ferdinanda
    I on je doprineo razvitku Novog Sada,imamo još puno Nemaca koji su doprineli Srbima da se osećaju loše ,da im se seme zatre a doneli su izgradnji ali ne Srbima nego sosptvenom narodu i u njegovu korist. Da Nemci nisu izgubili dva rata ne bi mi ovde živeli to vam garantujem.
  • MK

    03.02.2024 21:23
    Srbi i Marija Terezija
    @ andrija
    O čemu Vi to uopšte pišete? Velika seoba nije bila u vreme Marije Terezije, nego dosta ranije. U stara vremena je u svakoj srpskoj kući, i u svakoj seoskoj kući bila oleografija slike Paje Jovanovića; čak su i seljaci, tada najvećim delom nepismeni, znali kada je bila Velika seoba.
    Drugo, potpuno neznalačko mišljenje, koje ovde gotovo prevladava u komentarima je da Srba do tada nije bilo na prostoru današnje Vojvodine, a bilo je, a sve to bi iole obrazovani ljudi trebalo da znaju.
    Dalje, ovde većina, pa i Vi misli da je Marija Terezija dala Srbima neke povlastice. Naprotiv, one koje su dobijene prilikom Seobe, koje nisu date zbog neke naklonosti prema Srbima, nego zbog toga što su bili pozivani na seobu, da bi branili carstvo od Turaka, bile su u vreme njene vladavine znatno sužene, a sužavane su i dalje.
    Bilo bi jako korisno malo se obavestiti, pročitati koju knjigu pre nego što se krene u prosipanje potpunih besmislica i to tako odlučno i svađalački!
  • andrija

    03.02.2024 20:35
    Pre bih rekao...
    @Mastodont
    03.02.2024 • 18:30
    @andrija

    O 'slobodnim narodima koji drži do sebe' priča ekipa koja se zakači sa svim mogućim komšijama, dobije žestoko po nosu pa onda 20 godina u tuđoj kući kmeči i glumi izbeglice.

    za ovo sto se desilo od devedesetih do sad izdesavalo nije i nikad nece narod biti kriv vec politicke vodje... na primer na Adice su se naselile izbeglice iz BiH i Hrvatske koje su politicari ostavili na cedilu do devedesetih tamo je bio samo jedan salas...
    Dok je u vreme Marije Terezije srpski zivalj bezao od Turaka i dobio zastitu obrazovanje autonomiju vere zemlju u Vojvodini... Nis Beograd... nije bio te srece kao Sombor Subotica NS...
  • Dm

    03.02.2024 20:06
    Novi Sad je pun spomenika raznih nebitnih likova koji ništa nisu doprineli ovom gradu počev od konjanika . Ona je barem doprinela da se ovaj grad razvije od omanje selendre i postane velelepan grad pun predivne arhitekture i istorije tako da sam za. Žao mi je samo što pravo glas imaju i novopridošli stanovnici kojima istorija nije jača strana pa mantraju samo neke nebuloze a ne činjenice iz istorije ovog predivnog grada.
  • Dejan

    03.02.2024 19:25
    Više os svih drugih
    Svaka osoba koja je ostavila ozbiljan trag u istoriji našeg lepog grada treba da ima svoj spomenik a ova osoba je imala ogroman i presudan uticaj na razvoj ovog grada.A ovim hejterima sto pisu gluposti"i ubica Jaša Tomić ima spomenik i ulicu a ova žena koja nam je napravila grad nema"
  • Mastodont

    03.02.2024 18:30
    @andrija

    O 'slobodnim narodima koji drži do sebe' priča ekipa koja se zakači sa svim mogućim komšijama, dobije žestoko po nosu pa onda 20 godina u tuđoj kući kmeči i glumi izbeglice.
  • Ogledalo

    03.02.2024 17:41
    @МАЂАР
    Upravo, niko nije toliko glup da takvu besmislicu da kao predlog, da tzv. "akademija za razvoj demokratije" traži spomenik anti-semiti i imperatoru. Potpuno je jasno da je takav predlog svesno i namerno dat sa ciljem izazivanja podela i sukoba, a kada vidimo i ko stoji iza te "akademije" jasno je i za čiji račun.
  • spomenici ?

    03.02.2024 17:26
    zamajavanje...
    uglavnom sluze za skretanje paznje sa realnih problema. a u srbiji ih ima na pretek.
  • Zamenik zamenika

    03.02.2024 16:32
    Zaslužila je više od bilo koga.
  • Tića

    03.02.2024 16:08
    Dignite i
    Hortiju. Ne bi me čudile takve ideje.
  • /

    03.02.2024 14:44
    /
    protivnici su oni koji su izazvali ww1 u kojem je trecina srba izginula.
    bas ste rodoljubi.
    a posle njega muljali kao danas sto radite
  • Jessica Thoms

    03.02.2024 13:36
    Ne
    Ne !!!
  • Новосађанин

    03.02.2024 12:49
    Дизати споменик царици царства од ког смо се ослободили и присајединили са матицом? Ова идеја је врхунац аутошовинизма и поданичког менталитета дела суграђана!
  • МАЂАР

    03.02.2024 12:22
    СРАМОТА
    Не разумем како људи могу бити толико глупи да оваку бесмисао дају као предлог?!
    Ово је у сваком смислу против Србије. Хапсити их треба !
  • andrija

    03.02.2024 11:22
    Ha ha tu se...
    @ NS1
    03.02.2024 • 10:16
    ...
    Па по стилу и идејама су исти, могли би некако загрљене да се направе ове две персоне... Као споменик свим којима мали народи нису битни, и од којих је и наш пострадао.

    А ви бисте могли на отварању да им отпевате песмицу у хору са осталим бечким .... то би баш било дражесно,
    једна лепа слика за све остале слободне народе који држе до себе, како се образ продаје.

    gleda na liniju razgranicenja iz tog vremena Marije Terezije i njihovih kolonija... dok je Beograd pripao Turskoj ... a NS je bio austrougarska teritorija...inace pripadnici grupe Libertasi tj Liberta udruzenje je pokrenula inicjativu da NS kupi status iz tog doba...
  • Petar

    03.02.2024 11:07
    Opaaa!!!
    Žestoka borba naših i njinih.
    Vojvođani ne dajte se.
  • B

    03.02.2024 10:46
    V
    Zar necemo Bajdenu Klintonu Olbrajtovoj?Oni su nam doneli demokratiju, ko u Ukrajini ,,Onako spomenik Olbrajtovoj a pred nogama s desne Šešelj s leve Čanak .To bi zadovoljilo SVE
  • Limburg

    03.02.2024 10:43
    Te pare bolje ulozite u nesto korisno za zajednicu, a ne na gluposti. Pretpostavljam da je nadjen politicki podoban vajar.
  • Marko

    03.02.2024 10:39
    Rusi su prodali Aljasku i ona je prodala Novi Sad i nema šta tu da traži .
  • @ NS1

    03.02.2024 10:16
    ...
    Па по стилу и идејама су исти, могли би некако загрљене да се направе ове две персоне... Као споменик свим којима мали народи нису битни, и од којих је и наш пострадао.

    А ви бисте могли на отварању да им отпевате песмицу у хору са осталим бечким .... то би баш било дражесно,
    једна лепа слика за све остале слободне народе који држе до себе, како се образ продаје.
  • Nisam

    03.02.2024 10:08
    Nacionalista
    Ako su Srbi kupili zlatnim dukatima Novi Sad od Marije Tereziji, onda Novi Sad ne pripada njoj. Prodao si nema više.
  • NS1

    03.02.2024 09:32
    Vi koji ste protiv spomenika pokrenite peticiju za spomenik Seselju.
  • Plavuša

    03.02.2024 08:33
    Može ako će biti od bronze i viši od 20 metara
  • Milena

    03.02.2024 08:11
    Dajte deci te pare koja su gladna u 2024 godini.
  • Proleter

    03.02.2024 08:05
    Ne pišite glupe komentare vi koji niste pročitali ni lektiru osnovne škole a kamoli o liku i delu Marije Terezije.
  • Baka

    03.02.2024 08:02
    Vera
    Niste na mom nivou profesora istorije. Procitajte udzbenik Istorija za VI razred Osnovne skole.
    Postovanje.
  • Licemeri

    03.02.2024 07:53
    su radikali
    Radila je na opismenjavanju ali su srbi bili protiv, je l'? E da, a sa kojim pismom? Ah da... Za spomenik ima savrseno mesto i to umesto onog prisjebinanta a njega staviti kod Majine autobuske stanice.
  • Petar

    03.02.2024 02:08
    Očekivano
    Pojedini ostavljaju drske komentare! Novosađani ne... Znači... neko drugi.
  • Milica

    03.02.2024 00:34
    Da
    Koliko god se to nekome ne svidelo, ona jeste velika figura u istoriji, u periodu kada je svet bio podeljenog misljenja da li žene treba da se bave politikom. Moja podrška, jer istorija, zamislite, ne pocinje sa AV.
  • MK

    03.02.2024 00:03
    znaju šta rade
    @ Goki
    Samo je jedna Vaša rečenica s kojom ne mogu da složim . Nažalost i te kako znaju šta rade i, jasno, zašto to rade. Reč je o oprobanom i profitabilnom sredstvu, o nevladinoj organizaciji osnovanoj uz američku pomoć. U timu dotične Regionalne akademije ima dva Albanca s Kosova (bili u njihovoj tzv. vladi), jedna Albanka iz Albanije, Slovenka, Crnogorac! Albanci imaju razloga da budu zahvalni Austrougarskoj, jer bez nje bi dobili državu (ne baš od Marije Terezije, nešto kasnije, do tada je nisu nikad ni imali), a u Sloveniji ne znam za spomenik Habzburzima, pa bi bilo logično da su odatle počeli. Ali su Slovenci pametan narod, a bolje znaju i svoju istoriju od nas. Sve države i kvazi-države poznate po demokratiji i njenom razvoju! Nažalost, čak i Slovenija bi imala na čemu da poradi na tom planu - da Srbima da status nacionalne manjine! Što se Crnogoraca u Novom Sadu tiče, oni su baš sazdali da vode naše poslove i naše brige, a kod njih sve cveta od demokratije!
  • Vera

    02.02.2024 23:21
    sedi 1!
    @ baka
    Ovo "Sedi 1" je trebalo da bude duhovito? Bilo bi mnogo bolje da ste se uzdržali od odgovaranja. Nešto ste malo pročeprkali po Vikipediji, ali ste sve pobrkali, pa smo tek sada videli kakvo je Vaše znanje, tj. neznanje! Zanimljiva je pojava kako ljudima uopšte padne na pamet da pišu i sude o stvarima koje ne znaju. Valjda postoji nešto gde ste stručni i suvereni, pa pišite o tome, ne treba da se dokazujete i tamo gde niste i o čemu pojma nemate.
  • Vera

    02.02.2024 23:12
    sedi 1!
    @ baka
    Ovo "Sedi 1" je trebalo da bude duhovito? Bilo bi mnogo bolje da ste se uzdržali od odgovaranja. Nešto ste malo pročeprkali po Vikipediji, ali ste sve pobrkali, pa smo tek sada videli kakvo je Vaše znanje, tj. neznanje! Zanimljiva je pojava kako ljudima uopšte padne na pamet da pišu i sude o stvarima koje ne znaju. Valjda postoji nešto gde ste stručni i suvereni, pa pišite o tome, ne treba da se dokazujete i tamo gde niste i o čemu pojma nemate.
  • Coolg

    02.02.2024 21:20
    Trenutno potpuno marginalna stvar...
  • Nenad

    02.02.2024 20:45
    Šta će nam,čime je zaslužila to
  • Ajme Nama

    02.02.2024 20:35
    "Možda?! 02.02.2024 • 18:00
    A da prvo okrečimo? Da ono sto imamo dovedemo u red? Da grad liči na nešto pre novih spomenika?"
    Vaš kometar me podsetio na neke od njenih zakona u vezi gradnje
    - naredila da sela u Vojvodini budu "ušorana" (pod 90stepeni)
    - kanali ispred kuća
    - kuća napred(prednje dvorište) iza u nizu za živinu, stoku (donje dvorište) u nastavku seno/slama i ne sme biti do komšije zbog požara
    - wc u donjem dvorištu
    - zakon je bio da svake godine svaka kuća mora da se okreči iznutra i spolja zbog zdravlja itd.
  • u njeno vreme

    02.02.2024 20:34
    sloboda se plaća,a sada?
    Ispadne da je ona oslobodila grad koji joj je platio slobodu,a pre toga bio slobodan. Kao i ostatak. Ništa ljubav prema narodu,nego pare koje je odnela u grob?
  • baka

    02.02.2024 19:49
    Vera
    Damo,sedi 1!
    Juzni Sloveni su vec u VII veku presli Dunav i Savu i naselili se na teritoriju Vizantije u koju si povremeno upadali da pljackaju. Na teritoriji danasnje Vojvodine ziveli su Huni,Avari (od kojih su Sloveni i bezali juzno od Dunava na Balkansko poluostrvo). Ugari su naselili Panonsku niziju i tu kasnije sa Posavskom Hrvatskom stvorili savez.
    Dakle Srbi kao jedno od juznoslovenskih plemena nisu se zadrzali na teritoriju danasnje Vojvodine. Svoju drzavu su stvarali juzno od Dunava,a u Vojvodinu su se masovno doseljavali bezeci od Turaka. Ali je ona vec bila naseljena drugim narodima i nacijama.
  • Tja

    02.02.2024 19:34
    Malo je jedan. Koliko je uradila na opismenjavanju naroda zaslužuje i više.
  • Savo

    02.02.2024 19:04
    Protiv
    Marija Terezija ne treba da ima spomenik u NS. Ona je bila carica Austougarske imperije i tu završava njena zasluga za razvoj Novog Sada. Razvoju su doprineli zakoni te carevine koji su naredili obavezno skolovanje , izgradnju puteva, želesznice i slično, a ne carica lično.
    A sto se tiče Srba, za ove koji pričaju budalaštine kako je Vojvodina bila "oduvek" srpska malo neka prouče istoriju i vide kako se struktura stanovnistva menjala kroz istoriju, ne samo srpskog stanovnistva nego i ostalih naroda na ovom području. Prodjite malo Vojvodinom obidjite gradove i pogledajte gradjevine i ko je bio vlasnik istih. Obidjite malo i sela pa vidite običaje. Videčete da su za razvoj ne samo NS nego i cele Vojvodine zaslužni i ugledni srbi i ugledni madjari, nemci, jevreji, bogati trgovci svih nacija koji su otvarali škole, fabrike itd. Opet ne radi ljubavi prema carevini nego radi ljubavi za svoj dzep.
    Vojvodina istina nije oduvek bila srpska ali danas to svakako jeste pa tako i neka ostane. Granice su se kroz istoriju menjale iz raznih razloga pa i danas nije drugačije. Nekad na bolje , nekad na gore. Nekad zbog novca , a svedoci smo danas zbog nacija i mitova pa zaboravimo da smo ipak samo obični ljudi.
  • Dejan

    02.02.2024 18:48
    ...
    Kakve veze Marija Terezija ima sa Vojvodinom?
    Vojvodina nije postojala u to vreme,
    postojala je teritorija na kojoj je kasnije nastala Vojvodina, ali svakako ne zaslugom ovog monarha.

    Da je u to vreme postojala ideja o Vojvodini ona bi je ugušila, kao što je i uradila sa drugm takvm idejama za vreme njene vladavine.

    Zašto ga nema na ostalim teritorijama koje je okupirala?

    Zašto onda podizati spomenik nekome takvome?

    Nešto nije u redu sa ovom inicijativom,
    Nešto nezdravo.
  • Mare

    02.02.2024 18:04
    Status slobodnog grada je dobro placen, nije poklonjen. Dakle, ne. E, sad, toliko smo bili deo carstva da su verovtno i neki drugi doprineli razvoju ovog podrucja, pa nema ideja da i njima spomenike dizemo.
  • Možda?!

    02.02.2024 18:00
    A da prvo okrečimo? Da ono sto imamo dovedemo u red? Da grad liči na nešto pre novih spomenika?
  • Nina

    02.02.2024 17:39
    Lepsa je jedna spomen tabla nego spomenik koji ce da zauzima neki trg....umesto klupa i šarenog cveca...
  • Vera

    02.02.2024 17:27
    impresivno
    @ Marija ns
    @ Baka
    Pa, ono [to je impresivno u većini ovih komentara je totalno, zapanjujuće neznanje istorije. Ali ovo što su dve dame napisale pokazuje da, kao što je davno ustanovljeno, neznanje nema dna. Vreme doseljenja pojedinih naroda zna svaki osnovac. Mada to đanas, naravno, nema značaja. Inače, mislim da su ovde bili najranije neandertalci, a može biti i ona druga vrsta pračoveka, nije sigurno, mada stručnjaci to verovatno znaju!
    Srbi, Sloveni dolaze krajem VI i početkom VII veka, a Mađari u IX. Postoji u Budimpešti i Milenijumski spomenik. Slovaci i Nemci naseljeni su kasnije.
    Još se ističe poreklo iz mešovitog braka, a to se ne zna, i pišu komentari!
  • Ahab

    02.02.2024 17:25
    E moj "siv", alaj nista i ne znas!
    Spomenik koji pominjes je podignut u cast boginje Panonije, a neki tvoj istomisljenik kratke pameti ga je oskrnavio misleci da je spomenik podignut carici.
    Ta triangla se u zargonu vec decenijama, naravno POGRESNO, zato i zove "kod carice".
    Neznanje u akciji-propast zagarantovana.
  • Srba

    02.02.2024 17:16
    Treba spomenik Johanu Štrausu koji je napisao "Uspomenu na Novi Sad" i "Srpski kvadril" i opteretu "Jabuka" o običajima u Srbiji.
  • MK

    02.02.2024 17:02
    Jelačić
    @ Nepravda mora
    Kakva je to nepravda nanesena Jelačiću? Oduvek je postojala ploča na kući u kojoj se rodio, a poslednjih godina uloženi su milioni (ne dinara) u otkup i restauraciju kuće, pa onda i enterijera, a kuća je potom poklonjena Hrvatskom nacionalnom vijeću. Mislite da je to malo?
    Ta zgrada nije bila u vlasništvu njegovog oca, pripadala je Petrovaradinskoj regimenti, bila je, kako bi se to danas reklo, službeni stan.
    Dakle, nije bio baš neki Petrovaradinac, nije tu dugo živeo. Što se zasluga, bio je zaslužan za habzburški dvor. Pitajte Mađare kako je njih zadužio, a naših sugrađana Mađara ima verovatno mnogo više nego Hrvata. O tome ko je sve živeo u Petrovaradinu bi se moglo mnogo pisati, ali nema potrebe.
  • Goki

    02.02.2024 16:36
    ...
    A najjači su mi ovi borci za demokratiju što im smeta Vučićev apsolutizam, ali im je skroz gotivan apsolutizam Marije Terezije. Izgleda da jednom delu našeg naroda tuđe .... lepše miriše. Podaništvo i poltronizam do neverovanja. Pa, mislim, wow, da imamo spomenik carici, da budemo kao Beč, kako je to samo gotivno! Oprostite im preci naši, nadam se da ne znaju šta čine!
  • Zdravko

    02.02.2024 16:34
    Ne treba spomenik
    Ne treba nam spomenik. Zasto da podsecamo sami sebe na deo nase istorije kada smo bili robovi Beča i Budimpešte?
  • Ljiljana

    02.02.2024 16:29
    Ja ni jednom vladaru ne bih podigla spomenik.
  • siv

    02.02.2024 16:18
    protiv spomenika
    Marija Tereza ima spomenik na severu bačke,doduše bez glave, visine cca 3 metra sa postamentom. Nalazi se na mestu gde se u Veliki bački kanal ulima Mali bački kanal,na samoj obali na Malom staparu kod Sivca.
  • Nepravda mora

    02.02.2024 16:17
    biti ispravljena
    Mene zanima kad ce se podignuti spomenik najslavnijem Petrovaradincu, slavnome hrvatskome banu i velikom vojskovodji Josipu Jelacicu Buzimskom u njegovom rodnom Petrovaradinu di su Hrvati starosjedilacko stanovnistvo!? On nema ni svoju ulicu u svome rodnome gradu a kamoli spomenik a po svim parametrima ga treba imati. Za spomenik Mariji Tereziji. DA!
  • Vule

    02.02.2024 16:09
    Kakva bolesna ideja.
  • SOS

    02.02.2024 15:25
    Neće valjda
    Ko zna istoriju neće nikad ovo podržati. Pre bi trebali podići spomenik njenom sinu, bar nije Srbe tretirao kao pse!
  • Izvidjac Futog

    02.02.2024 15:20
    Mislim
    Mislim da ima prečih stvari da se novac potroši.Cene izgradnje spomenika u Srbiji znaju biti visoke.A kao sto je neko lepo napisao da se ne pretvorimo u groblje od silnih spomenika.A Marija Terezija ima toliko spomenika i neka ima.Carica je bila.Ali on bi sada bio seme razdora kod nas.Nije ni počeo da se gradi već se delimo a šta bi bilo tek kada bi se izgradio.Podele nam nisu potrebne.Al nikako.
  • Blue

    02.02.2024 15:13
    Kad aktivisti moraju da opravdaju svoje postojanje a ne znaju nista drugačije onda se bave ovakvim glupostima.Spomenik Mariji ili bolovanje zbog ljubimaca sluzi upravo tome.
    Da ispadne da se u nesto razumeju a i da malo zatalasaju narod.
    Normalni ljudi rade pametnije stvari
  • Marija ns

    02.02.2024 15:12
    Spomenik Mariji T.u Novom Sadu
    Marija Terezija je dala veliki doprinos na obrazovanju dece u Vojvodini i trebalo bi da škole po Vojvodini da nose njeno ime. Takođe treba dati da njeno ime nose ulice po Vojvodini, a spomenik ne. Vojvodinu su prvo naseli Slovaci, Rusini, Nemci, Mađari, a kasnije Srbi.
  • Vidimo vas

    02.02.2024 15:07
    Hehe, sada odjednom sva deca zdrava, nema onoga "a decu lečimo SMS-om". Dovoljno je pogledati odakle dolazi ovakva provokacija i sve je jasno.
  • Tata

    02.02.2024 15:02
    Spomenik
    Gospodja je bila vladar nad jednom drugom, centralnom državom. Ovdašnjim krajevima je vladala kao osvojenim teritorijama sa porobljenim stanovništvom. Pošto u svojoj matičnoj državi već ima dovoljno spomenika, još jedan i to ovde, bio bi suvišan i ne poželjan. To bi bio samo izraz poltronstva bivših podanika koji pomalo pljuju na svoje oslobodjenje od stranih vladara.
  • @ KOMŠA

    02.02.2024 14:55
    E moj KOMŠO
    Ti izgleda imaš neku novu istoriju! "Oduvek smo ovde". Znači pogrešno se uči u školama o doseljavanju Slovena na Balkan. Po tvojoj teoriji i Srbi ispadaju okupatori, jer su došli na teritoriju na kojoj je živelo starosedelačko stanovništvo. Kažeš nije nikada bila austrijska zemlja, pa vidiš tako može da se kaže da pre 1000 godina nije bila ni spska, pa smo je okupirali. Poenta je da li je neko doneo nešto dobro ili loše! Hteli mi to da priznamo ili ne, donela je CIVILIZACIJU ovim krajevima.
  • andrija

    02.02.2024 14:54
    Apsolutno se slazem...
    @Komšija
    02.02.2024 • 13:40
    @Branko

    Ne postoji način da se te istorijske i kulturološke razlike istaknu više nego što već jesu.

    sa ovom konstatacijom... a i oko istorije Novog Sada...to niko nemoze promeniti...bio sagradjen ili ne spomenik... ostavila je pecat svog vremena na ovim prostorima.
  • Maroder

    02.02.2024 14:52
    Neki od komentara me prosto teraju da zapevam onu staru vojvodjansku tuzbalicu:"...Terezijo majko mila, zasto si nas ostavila?" Svasta cemo cuti samo cekam da neko od patrijota kaze da je Marija Terezija bila ustasa.. Ja nisam za spomenik kao takav..vise sam za park koji nosi ime Marije Terezije..iz prostog razloga park je teze sprejom isarati....pod pravim uglom sirok sa platanima ili hrastovima..mnogo zelenila, jezerce..nedeljom za piknik dusu dalo
  • Aca

    02.02.2024 14:46
    Precednik
    Spomenik podižem sebi za života
  • Bole

    02.02.2024 14:34
    Bole
    A sto pobegose Srbi sa Kosova i ostavise ga Turcima i Arnautima?! Zemlja je onog ko je obradjuje i nebezi od nje! Sto se Spomenika tice...nista nemam protiv kao i vecina jer ovo je bila Austrogarska juzna Carevina koja je Srbe primila da bi je isti okupirali 1918 i prisvojili. PS:kako prisvajas tako i odsvajas? Srba je sve manje njih je sve vise pametnom dosta. Hvala
  • CItalac

    02.02.2024 14:16
    Ne podržavam pre svega što je sebe smatrala Bogom data da vlada kao i svi Kraljevi. Smatram to ludilom.
  • Bora

    02.02.2024 14:14
    Mislim da bi spomenik Mariji Trandafil bio logićniji.
  • ljuba truba

    02.02.2024 14:07
    draga marija
    sta se krije ispod zita, ko ga pali,ko nam srecu kvari,ture bure valja !!!!
  • SuperNova

    02.02.2024 13:46
    Ne podržavam
    Nije vreme za podizanje spomenika, grad se raspada
    Novac koji bi bio odvojen za taj spomenik, samo 100m asfalta gde nema i tri nove bandere pa bi ulepšalo svakodnevnicu bar desetinama sugradjana.
    A i da ima novca, bolje nekom zaslužnom sugradjaninu , Marija Terezija sigurno ima već dovoljno spomenika
  • Komšija

    02.02.2024 13:40
    @Branko

    Ne postoji način da se te istorijske i kulturološke razlike istaknu više nego što već jesu.
  • 3 plus 1

    02.02.2024 13:29
    Trgovina
    Marija Terezija je u ovom istorijskom događaju za Novi Sad, bila samo dobar trgovac. Nije naslov "Slobodnog carskog grada" Novom Sadu poklonjen, već je kupljen novcem tadašnjih njegovih viđenih građana. Ni novo ime za Petrovaradinski šanac nije "izmislila Marija Terezija" već je to bio predlog njegovih kupaca. Nije Novi Sad bio ljubimče Marije Terezije, već se on razvijao u sklopu i po zakonima i načelima ondašnje monarhije. Spomenik - Da - ali onima koji su stvarno zaslužni za postojanje i razvoj Novog Sada.
  • Sasa

    02.02.2024 13:28
    Ok je spomenik, samo ako Bec plati 80.000 rajnskih forinti za izgradnju.
  • Комша

    02.02.2024 13:20
    @Стеван
    Свакако јој треба подићи Споменик и Улицу у самом Центру НС! Да није било ње каква год била и сл. неби било ни нас данас! Примила нас је у својој Царевини и тиме нас сачувала и омогућила да биолошки преживимо радимо стварамо зарађујемо школујемо се васпитавамо и сл.!
    ----
    Велика сеоба Срба је била за време њеног деде. А на овим просторима су и раније живели Срби. Ковиљски манастир датира из 13. века. Прва буна Срба против Турака је била на простору Баната 100 година пре великих сеоба. Па Јован Ненад и његове буне против Угарске почетком 16. века. Нисмо ни дошли, већ живели овде одувек. Марија Терезија је била окупатор и Србима и Мађарима, као и свима осталима јер ово није аустријска земља никада била! Хоћете и Фрањи Јосифу да дигнете споменик?
  • sajbaba

    02.02.2024 13:19
    spomenik
    kad će Vučiću i Malom spomenik da dignemo,da pokažemo da volimo preza i ministra. Onako da Vičić sedi na leđima Siniši
    i maše sa parizerom i
    kaubojski šešir na glavi.
    To bi bilo lepo zbog zasluge za uvođenja evra na Kosovu i proterivanju srba.
    Može npr i Dodiku da se napravi spomenik onako monumentalni 10-20 metara visok da se zove Megadodik. To bi simbolisalo srpsku pamet i kulturu u realnoj dimenziji. Dodik je veliki srpsko-rpublikosrpskanski filantrop i mirotvorac koji odbija da prestane da se bavi politikom. Simbol volje i istrajnosti.
  • Novosađan

    02.02.2024 13:17
    Da
    Trebalo je već davno podići spomenik,zaslužila je ,i to na finim mestu,u strogom centru!!!
  • baba

    02.02.2024 13:16
    skretanje paznje
    Izgradite iz budzeta skole, zdravstvene ustanove, pa im dajte imena kako vam se svidja. Ovako sve mi lici da se svi sada uspalimo da li treba ili ne treba spomenik, ko ima spomenik a ko nema. Na ovaj nacin vrlo lepo se skrece paznja sa svih gorucih problema u ovom nasem drustvu.
  • Ahab

    02.02.2024 13:14
    Naravno da treba.
    To je osoba koja je kvalitet zivota na ovim prostorima unapredila vise nego bilo ko pre, a i posle nje.
    Postaviti obelezje carici, pa makar i "tudjoj", svakako je bolje nego podici spomenik "nasem" Jasi Tomicu-srboubici.
  • Детелинара

    02.02.2024 13:11
    Заслужна за покатоличавање Срба у Крајини. Не треба нам споменик туђем владару!
  • Zokins

    02.02.2024 13:11
    spomenik
    I Eugen Savojskom takođe !
  • Ema

    02.02.2024 13:07
    hm
    a da se od silnih ovih i onih spomenika, ne pretvorimo u groblje?
  • Max

    02.02.2024 12:59
    Da
    Nestalo nam posla!
  • Gavrilo

    02.02.2024 12:59
    Postavimo spomenik Mariji Tereziji i damo izgovor Austrougarima za neke njihove sulude ideje...
  • Baka

    02.02.2024 12:55
    Mirjana Dolovac
    Bravo za komentar!
    U Vojvodini ne zive samo Srbi. Ove krajeve su prvi naselili:Slovaci,Madjari,Nemci,Rusini ... pa tek kasnije Srbi. Dobili su zemlju i ziveli od nje.
    Mi potomci iz mesovitih brakova tih prvih stanovnika Vojvodine smo pravi Vojvodjani.
    A spomenik je potreban jer je Vojvodina bila deo Austougarske,a njeni stanovnici deo te iste drzave. M.T. je puno dobrog uradila za nase pretke. Vi koji ste protiv, zivite u ovoj bednoj i jadnoj unistenoj drzavi Srbiji,a proslost za vas ne postoji kao sto u njoj nemate ni buducnost.
  • Неко

    02.02.2024 12:53
    Реално
    Већина је за дизање споменика страном окупатору која није дала статус слободног града већ продала за дукате. Немамо споменик ни сећање на толике заслужне Србе, али већина мисли да га Марија Терезија заслужује. Заслужујемо да нестанемо.
  • /

    02.02.2024 12:50
    /
    pa ovi sadasnji sigurno ne misle o dobrobiti ovih gradjana i kraja.
    unisteno je sve od zemljista, vode, suma i obrazovanja.

    ju, pa ipak je ona u plusu.

  • dobrivoje

    02.02.2024 12:45
    @Apsolutno 02.02.2024 • 12:07
    Verujem da nije tvoja istorija..
  • Mićo

    02.02.2024 12:42
    @Стеван
    Ne može se to objasniti botinama, kojima je sveto trojstvo(vođa, sedvič i tri crvene) sve.
  • andrija

    02.02.2024 12:28
    Procenite sami...
    uvela obavezno skolovanje za sve gradjane bilo koje nacionalnosti zabranila lomace vesticarenje ...dok iza turaka ostali haremi...
  • Liman VI

    02.02.2024 12:22
    Šta će nam spomenik Mariji Tereziji koja nam je dala status slobodnog grada, kada možemo da imamo spomenik Uzeiru Hadžibejliju, autoru prve islamske opere. Kome treba spomenik vladaru, eno ima spomenik Kralju Petru, čoveku koji nikada nije ni posetio Novi Sad.
  • Sremuš

    02.02.2024 12:20
    Ja se zalažem da u Novom Sadu kao ex prestolnici kulture podigne se spomenik ljudskoj gluposti.Bio bi po meri.
  • Musaši

    02.02.2024 12:08
    Realno, više je uradila za grad od ministra odbrane za tri mandata gradonačelnikovanja.
    Setimo se samo na koji način je postao gradonačelnik 2012. godine...
  • Apsolutno

    02.02.2024 12:07
    I to zameniti postojeći spomenik srbijanskom kralju na Trgu Republike.
    To nije naša istorija.
  • Sama

    02.02.2024 12:05
    Marija Terezija
    Podržavam spomenik Frau Šljivovički jer je ona naša .Ne treba nam neka iz K und K monarhije
  • LIMAREŽA

    02.02.2024 12:05
    Podanički duh
    Carica Marija Terezija ništa posebno dobro nije uradila za Novi Sad, sve nesporno dobro je rađeno za njenu i dobrobit carevine i to ne kao rezultat njenih izuzetnih sposobnosti nego zahvljujući sposobnim svetnicima. Shodno rečenom nema nikakvog razloga za podizanje spomenika, tim pre, što mnogo naših, nesporno zaslužnih ljiudi nije dobilo nikakvo priznanje svojih dela. Ne znam ko i zašto inicira ovakve podaničke namere, ali je vrlo sumnjivo, da se time i ovako slaba nacionalna svest i ponos, dodatno urušavaju.
  • ee

    02.02.2024 12:04
    "da je za nju grad bio provincijsko naselje na jugu carstva"

    Sto i jeste Novi Sad i bio sve do formiranja Dunavske banovine.... Npr Sombor je bio mnogo bitniji kao centar Backo-Bodroske zupanije, na primer (videti samo gradsku kucu u Somboru u poredjenju sa novosadskom).

    Na zalost jos jedna osoba mozda i vise zasluzuje spomenik u Novom Sadu, ali je njegovo ime ukaljano do te mere da bi i samo predlog bio izjednacen sa skandalom - Evgenije Savojski. Jedan od najvecih vojskovodja, pobednik bitke kod Sente, Petrovaradina, Beograda, skoro pola Srbije oslobodio/zauzeo. U odlicnim odnosima bio sa srpskim trupama pod njegovom komandom koje je cenio. Po meni vise nego Marija Terezija koja sa Novim Sadom nema nista osim da je potpisala povelju koja je placena a njenja kasa je bila prazna.... ali svi znamo na sta prvo asocira ime Evgenija Savojskog na zalost.
  • Novosadjanka

    02.02.2024 12:00
    Da
    Treba joj podici spomenik!
  • Vlad Cepes

    02.02.2024 11:58
    Stokholmski sindrom. Da ili ne?
  • Branko

    02.02.2024 11:57
    Marija Terezija, kao deo istorije Novog Sada i Vojvodine, moze da ima svoj spomenik, ali ona nema i nije imala nikakve veze sa demokratijom. Predpostavljam da i predlagaci za podizanje obelezja imaju sasvim druge motive i da im spomenik ne bi sluzio kao pocast reformama i demokratiji, vec samo zele da istaknu kulturoloske i istorijske razlike Vojvodine od ostalih delova Srbije.
  • Mirjana Dolovac

    02.02.2024 11:56
    Srpska majka
    Marija Terezija je bila vladarka koja je od močvarne Južne Ugarske uspela da stvori pristojno mesto za život. Srbi i ostali narodi koji su u to vreme došli u ove krajeve, odnosno njihovi potomci najmanje što mogu da učine za tu plemenitu ženu je da joj podignu spomenik, ne samo u Novom Sadu već i u Subotici i ostalim gradovima u Vojvodini.
  • Arsenije

    02.02.2024 11:56
    Čarnojević
    Kategorički sam ne protiv dizanja spomenika Mariji Tereziji u Vojvodini ali sam za podizanje spomenika patrijarhu Arseniju Čaenojeviću sa kojim su moji preci došli u Vojvidinu.U tekstu je rečeno da su istoričari protiv.
    Ništa nama nije Marija Tereziji dala, sve je plaćeno krvlju. Morali su zarad prividne slobode ratovati za Austrougarsku. Pročitajte ili pogledajte, (audio-knjiga) M. Crnjanski-Seobe.
  • Ujvidek

    02.02.2024 11:52
    Spomenik
    Ne treba dizati zato što ljudi koji žive ovde nisu dosledni tome.. Ljudi ne žele u EU.. Puštaju da se raspada tvrdjava... Ne vole austro ugare a žele turizam na visokom nivou.. Što bi dizali njen spomenik kad su srbi "bili" i pre nje u Vojvodini? Kakav ona faktor ima ovde?
  • Magi

    02.02.2024 11:46
    Naravno DA
    Sve njeno i dan danas koristimo i u boljem je stanju nego sve što je napravljeno pre 2-3 godine, bukvalno se raspada
    Pa se pitamo kako je moguće da je put napravljen u to vreme u boljoj funkciji nego ovaj od onomad
  • Banjac

    02.02.2024 11:40
    U vidu turističkog razvoja
    Trebalo bi pridodati zabavni park, koji bi bio turistički magnet grada. Sa plivanjem, veslanjem, toboganima, aktivnim igrama... I sistemom tunela i kanala, kroz koje se vesla, kao asocijacija na podzemne Dunavske kanale. Time bi bili jedinstveni na svetu...
    Što bi moglo značajno da pomogne razvoju gradskog turizma. Naravno sa ulaznicim koja je dotirana, tako da se može i platiti...
  • Dr Feel-Ud

    02.02.2024 11:39
    Apsolutno DA.

    Kamo sreće da smo i dalje u istoj državi.
  • R

    02.02.2024 11:34
    R
    DA! I pod obavezno i ulica!
  • Kuzman

    02.02.2024 11:29
    DA
  • Novosađanin

    02.02.2024 11:26
    ...
    Podržavam naravno kao i spomenik Mariji Trandafil
  • Dragan

    02.02.2024 11:25
    Da.
  • Platon

    02.02.2024 11:24
    Država
    Marija Terezija zaslužuje spomenik pre svih, koliko je dobra učinila za Novi Sad i Vojvodinu. Diskutabilan je spomenik( i bulevar) Jaši Tomiću , jednom divljaku, primitivcu, ubici na najsvirepiji način demokrate, novinara Miše Dimitrijevića.
  • Salamander

    02.02.2024 11:24
    co to jest?
    Ovo je pobotovano.
    Zašto dižete kredite, punite svoje džepove i ostavljate našoj deci dug?
    Zašto ne umete nešto da zaradite, nego se grebete od pokoljenja?
    Ne možete bez naše dece?
    Zašto našim novcem plaćate botove da glasaju za vašu pljačku?
    Zašto vas roditelji nisu vaspitali?
  • djolens

    02.02.2024 11:23
    Ovo što ste naveli vezano za njenu vladavinu je samo jedna strana medalje. Zbog svega ostalog što je radila i što se dešavalo za vreme njene vladavine, rekao bih da ne zaslužuje spomenik.
  • Zare

    02.02.2024 11:20
    Bravo za anketu a i rezultat, barem za sada.
  • glupost

    02.02.2024 11:18
    Nikakve veze nemaju Marija Terezija i Novi Sad. To da je Subotica u pitanju ili Marijaterezijapolis kako se nekad zvala to je već ok. Novi Sad u njeno vreme je bilo naselje u močvari gde se nastanjivao kojekakav polusvet pri tvrđavi da opslužuje vojsku a svi znamo koja zanimanja su vojsci smeštenoj u kasarni najinteresantnija naročito u to doba. (hint, opera i čitaonica nije)
  • eo

    02.02.2024 11:15
    sad ćemo
    Daj da i Arakanu dignemo spomenik.
    Ajde bre...centar pokrenuo inicinativu...
  • Istorija ne počinje

    02.02.2024 11:13
    juče
    Okupatorima ne treba podizati spomenike na oslobođenoj teritoriji. Koliko god da je stokholmski sindrom jak.
  • Kiki

    02.02.2024 11:12
    Pod Marijom Terezijom je poslednji put bilo valjano u Vojvodini.
  • Bojan

    02.02.2024 11:12
    ...
    Nostalgično "vojvođansko" kmetstvo...
  • podrzavam

    02.02.2024 11:10
    Novi Sad duguje spomenik Mariji Tereziji, mislim da razloge ne treba obrazlagati.
  • aspid

    02.02.2024 11:10
    Dok su ovi na vlasti, nema šanse ili će biti oskrnavljen.
  • ex chapman

    02.02.2024 10:59
    moze i komentar? super
    zar nema u Subotici spomenik Matiji Korvinu? Sta fali onda da se u NS postavi spomenik Mariji Tereziji?
  • Sava

    02.02.2024 10:59
    Sveti
    Da.
  • Huncut

    02.02.2024 10:58
    Konacno
    Ne samo spomenik, vec i ulica ili deo grada da bude zvana po njoj.
  • komšinica

    02.02.2024 10:56
    Marija Terezija nije dala Povelju ovom gradu iz ljubavi prema njemu, niti je to njena zasluga. Iza toga su stajali politički razlozi i prilično ispražnjena državna kasa. Spomen obeležje treba da postoji onim ljudima koji su svojim trudom uspeli da diplomu o elibertaciji dobiju i za koju su još prikupili prilično veliku sumu novca. Nemojmo zaboraviti da je pozajmljena svota sa kamatama dostigla 96.000 rajnskih forinti, ne računajući onaj novac koji je potrošen u Beču za potmićivanje raznih državnih službenika. Grad je dug otplato tako što je prodavao zemljište koje je posedovao. To su otkupili u najvećem delu Srbi koji su ustvari na taj način platitili slobodu grada. Pošto se znaju sva imena koja su u ovom poduhvatu učestvovala, njima treba postaviti neko spomen obeležje. Povelju je dobilo u tom periodu oko 60 varoši i Marija Terezija je dobro napunila državnu blagajnu. Sombor je svoju slobodu platio 150. 000 a Subotica 266.666 rajnskih forinti. To je bio biznis.
  • Kiki

    02.02.2024 10:53
    Keš za keš
    Status slobodnog grada je kupljen,ako hoće spomenik ,neka ga plate njeni naslednici.
  • Dule

    02.02.2024 10:52
    Godina je 2024., žrtve Novosadske racije i dalje nemaju mira, osumnjičeni i dalje žive slobodni u Mađarskoj, a mi da dižemo spomenik teškom antisemiti Mariji Tereziji, jer je dala statut slobodnog grada građanima koji su skupili novce za to.
  • Marko

    02.02.2024 10:50
    Žitije Brajanovo
    "Šta su Rimljani ikada uradili za nas?"
  • Nenad

    02.02.2024 10:50
    Marija Terezija zaslužuje spomenikbjer je.za Vojvodinu i Novi Sad uradila mnogo, za razliku od kralj Petar koji ništa nije uradio za Vojvodinu i Novi Sad, a dobio spomenik.
  • Nani

    02.02.2024 10:48
    Budalaština
    Jerkovka i ekipa ne mogu biti besposleniji...ili mi ne vidimo njihov interes u pokušaju da ovo prođe...a o zaslugama terezije da ne pričam, evo povraća mi se...
  • Стеван

    02.02.2024 10:46
    Стеван
    Свакако јој треба подићи Споменик и Улицу у самом Центру НС! Да није било ње каква год била и сл. неби било ни нас данас! Примила нас је у својој Царевини и тиме нас сачувала и омогућила да биолошки преживимо радимо стварамо зарађујемо школујемо се васпитавамо и сл.!
  • Мирка

    02.02.2024 10:44
    На Ђави
  • RV

    02.02.2024 10:44
    Apsolutno podržavam!
  • Pero

    02.02.2024 10:38
    Sramota i pomisli
    Nek je prave njeni okupatori u austriji
  • B

    02.02.2024 10:37
    Činjenica
    Znala je više o urbanizmu i kvalitetu života nego ovi naši seoski šatro urbanisti u poslednjih 30 godina.
    Novom Sadu kakav je sad više pristaje jedan ogroman spomenika AV-u.
    Mariju bi bila sramota da bude u betonskoj kasabi.
  • marjan

    02.02.2024 10:37
    jel može više da se, da prosti pošten narod, sjaše sa spomenicima? te kralj petar, te marija terezija, te nevine žrtve komunizma, te stefan nemanja na žiru, te stefan nemanja bez žira. i svako oće svog da mete na postament i onda se mi kao prepiremo u komentarima, a realnost je takva da je novi sad postao urbanistički haos, da se ljudi izbacuju na ulicu u ime razvoja, da su mnogi među nama ucenjeni, da ne može da se diše, i da i ako napravite spomenik mariji tereziji kako igra tango sa nikolom pašićem neće se ništa od toga što sam naveo promeniti!
  • A onda...

    02.02.2024 10:28
    ...skloniti grafite onog sto plasi gospodu po becu .
  • Džo

    02.02.2024 10:25
    .
    Uskrištavala Srbe na najgori način, dizali bune protiv nje,odrala im kožu sa ledja dok su kupili status grada i sad spomenik???
  • Hrvoje

    02.02.2024 10:25
    To je kao da i Franji tuđmanu stavite spomenik...
    malo edukacije
  • Fuj

    02.02.2024 10:24
    Taman posla
    Da neće i Poćoreku dići spomenik...
  • Saša

    02.02.2024 10:17
    Ako ċemo za pravo..
    Ako treba nekome diċi spomenik onda je to Leopold I koji je pozvao srbe da nasele juźne delove Habzburgškog carstva. Marija Terezija je za 80.000 forinti potpisala povelju da bi Novi Sad postao slobodan kraljevski grad!
  • Saša

    02.02.2024 10:17
    Ako ċemo za pravo..
    Ako treba nekome diċi spomenik onda je to Leopold I koji je pozvao srbe da nasele juźne delove Habzburgškog carstva. Marija Terezija je za 80.000 forinti potpisala povelju da bi Novi Sad postao slobodan kraljevski grad!
  • VladaN

    02.02.2024 10:13
    Svakako
    Ona je bitan deo istorije Vojvodine. Ipak je ovo bila Austro-Ugarska.
  • Паја

    02.02.2024 10:13
    Беспослен поп јарце крсти.
  • Beč

    02.02.2024 10:12
    Je moj glavni grad
    Dok će ovde da se vodi rasprava o Kosova Republjik (ono - da li da ga priznamo (stav Doživotnog), ili da ga priznamo(stav ostalih)), Novi Sad može vrlo lako da okrene kurs i napravi kurcšlus (kurtzschluss) gledajući samo uz Dunav, umesto niz. Niz dunav treba samo slati kopiju WC papira, sve drugo...
    Ima i bolji predlog, a to je da se onaj Briselski i Ohridski sporazumi samo primene na obe Pokrajine jednako.
    Bilo šta od ta dva.
  • SNS

    02.02.2024 10:10
    BOT
    Što da ne. Bacali smo pare i na veće gluposti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna